شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۹:۳۷

هشت سال حضور مداوم نداجا در خلیج عدن

باشگاه خبری فراساحل: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا کنون سه هزار کشتی ایرانی و 25 فروند شناور خارجی را در برابر تهدیدات دزدان دریایی اسکورت کرده‌ایم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مرحله اصلی رزمایش بزرگ این نیرو از فردا در سواحل مکران آغاز می‌شود، گفت: این رزمایش از اول بهمن آغاز شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین‌تایمز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، صبح امروز سه شنبه در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران اعزامی رسانه‌های کشور در منطقه کُنارک (استان سیستان و بلوچستان) برگزار شد، گفت: مرحله اصلی رزمایش بزرگ نداجا از فردا در سواحل مکران و آبهای شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا با شناورهای کشورهای فرامنطقه‌ای نیز برخورد داشته‌اید، گفت: این برخورد صورت گرفته که در زمان خودش آن را اعلام خواهیم کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش هدف از برگزاری این رزمایش را علاوه بر پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نمایش اقتدار در برابر تهدیدات خارجی، تمرینی برای یگان‌های حاضر در آبهای جنوبی کشور دانست و گفت: رزمایش ولایت 94 در  چهار  مرحله گسترش، تاکیتیک، پرتاب موشک و اژدر و نمایش اقتدار (رژه دریایی) برگزار می‌شود.


سیاری منطقه این رزمایش را از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند به وسعت 3میلیون کیلومتر مربع عنوان کرد و افزود: این رزمایش در سواحل مکران که مهمترین سواحل ایران است و کشور ما را به آبهای آزاد وصل می‌کند، در حال انجام است. ولی همچنین تصریح کرد: شمال اقیانوس هند نیز برای همه کشورها یک منطقه مهم است که اگر امنیت آن از بین برود، مسایلی مثل دزدی دریایی خلیج عدن در اینجا نیز اتفاق خواهد افتاد. دریادار سیاری همچنین با اشاره به هشت سال حضور مداوم نیروی دریایی ارتش در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب گفت: تا کنون سه هزار کشتی ایرانی و 25 فروند  شناور خارجی را در برابر تهدیدات دزدان دریایی اسکورت کرده‌ایم.



  کد خبر : 1082
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :